יותר ויותר ממצאים סטטיסטיים אמפיריים גורסים באופן חד – משמעי, כי, ליקויי למידה הינם לא רק אחד מן הליקויים הנפוצים ביותר אשר מהם סובלים בני המין האנושי, אלא גם ליקויים אשר הינם כאן על מנת להישאר. בטח כאשר מנגנון ההיווצרות שלהם עדיין לא נחשף. להוסיף לכך את העובדה, כי, 20 אחוזים מכלל האוכלוסייה העולמית סובלים מהם, והרי ומדובר בליקויים אשר פשוט חובה לטפל בהם ולמזער את הנזקים שלהם.
על הסוגים השונים של ליקויי למידה ועוד
ובכן, הקטגוריה של ליקויי למידה מאופיינת בעיקר בשלושת ליקויי הלמידה הבאים: דיסקלקוליה (ליקוי חישובית) – באה לידי ביטוי בקושי ברכישת מיומנויות חישוב וביצוע שלהן בפועל ועוד / דיסגרפיה (ליקוי בכתיבה) – באה לידי ביטוי ביכולות כתיבה מוגבלות, אופן כתיבה איטי ביותר, ניסוח שגוי (גם מילולי כמובן) ועוד / דיסלקציה (ליקוי ספציפי בקריאה) – באה לידי ביטוי ברכישת מיומנויות קריאה בסיסיות שונות, קריאה איטית, מבולבלת ולא מובנת ועוד ועוד תופעות. בנוסף לכך, ישנם ליקויי למידה נוספים כאלה ואחרים כמו הפרעות קשב וריכוז, היפראקטיביות ועוד.
ניתן לאבחן ליקויי למידה באופן דידקטי ופסיכו דידקטי
אבחון ליקויי למידה הינו הרבה יותר ממומלץ, בטח כאשר הוא לא רק פוגע בתפקוד החיים הבסיסי, אלא גם בהתפתחות האישית וההשכלתית כאחד. הלכה למעשה, אבחון דידקטי ופסיכו דידקטי לא רק מאבחנים ליקויי למידה מכל הסוגים, אלא 'מאבחנים' אותו מן הבסיס והיסוד. בעוד האבחון הדידקטי מאבחן ליקויי למידה 'מבעד' ליכולות הקוגניטיביות של המטופל, אבחון פסיכו דידקטי מאבחן את ההתנהגות הפסיכולוגית והרגשית של המטופל.
אבחון ליקויי למידה 'סולל' את הדרך לטיפול חיוני ואפקטיבי
אמנם את רוב ליקויי הלמידה כלל לא ניתן 'להעלים', בטח כאשר הם בכלל מולדים. יחד עם זאת, באמצעות טיפול מקצועי בליקויי למידה, יהיה ניתן לצמצם ולמזער את הנזקים שלהם למינימום. בטח כאשר טיפול מקצועי בא לידי ביטוי באמצעות הוראה מתקנת, הטמעת אסטרטגיות לימודיות שונות, שימוש בטכנולוגיות עזר ועוד. לא בכדי אומרים, כי, אבחון ליקויי למידה 'סולל' את הדרך לטיפול חיוני ואפקטיבי.